Stressz kontroll

Gondoltad volna, hogy a hosszan tartó negatív stressz kiégettséget okozhat, egy szindrómát, amit pszichológiai, fizikai, szellemi és érzelmi kimerültség jellemez?

Egyik legjellemzőbb, ha az érzelmi stresszt okozó tényezők fejfájást eredményeznek. De sokan nem tudják, hogy a valódi kiváltó ok ebben az esetben az, hogy ez a negatív stressz elgyengíti az elülső nyaki izmokat, melynek hatására a hátsó nyakizmok feszesebbé válnak, elszorítva ezzel a vérellátást és kialakul a feszültségből eredő fejfájás.

Ezen kívül nagyon gyakori a szemfáradtság és a látás romlása, ami szintén a túlhajszoltsághoz vezethető vissza. Oka az agyi túlfeszültségben keresendő, aminek következtében a szem izmai és idegei hasonlóan feszült állapotba kerülnek. (Ez vezet a hibás látáshoz is). Legtöbb esetben kimondottan ideges, mentálisan túlfeszített állapot a probléma gyökere. Túl sok munka, aggódás, szomorúság és hasonlók következtében alakulnak a szemproblémák. A látáskorlátozottság foka minden esetben az érintett személy temperamentumától és idegrendszerétől függ.

A kimerültségen túl gyakori tünet az ingerlékenység és a hiszti is. Persze ez sokszor arra vezethető vissza, hogy az egyén ellentmondásban áll önmagával. Az elvárások ellenkeznek a realitással. Valójában mást tennénk, mint amit muszáj és elvárnak tőlünk. A fejfájást okozhatja ez az ellenállás is a környezettel szemben. A sok- sok kimondatlan szó, elfojtott érzés, hogy nem mondhatunk nemet, vagy nem vagyunk képesek nemet mondani pedig mind gyomorproblémához vezethetnek. Ha viszont az emésztőrendszerben probléma alakul ki, az hatással vagy az egész testre. Ez könnyedén az immunrendszer általános gyengeségéhez vezethet bevonzva a betegségek sorozatát.

Szintén "mellékhatás"lehet a halogatás, döntésképtelenség, énképünk és önértékelésünk romlása, önmagunkba vetett hitünk elvesztése.

  • Tehát ha túl feszült vagy
  • Gyakran fáj a fejed, szemed, romlik a látásod
  • Wellness programok alatt sem tud kikapcsolni az agyad
  • Kedvtelen vagy
  • Nem tudod, hogyan oldd hatékonyan és gyorsan egy adott helyzetben a stresszt
  • Nap végén is csak kattogsz
  • Túl sok tisztázatlan helyzet van az életedben, sok mindent fojtasz el
  • A tested is feszült állapotban van, fájnak a vállaid, a nyakad,
  • Nehezen megy a koncentrálás
  • Kevés az önbizalmad

Ezen a tanfolyamon

  • Könnyen beépíthető gyakorlatokat, technikákat sajátíthatsz el a stressz csökkentésére, kezelésére, a kiégettség megszüntetésére, a koncentrálás elősegítésére, énképerősítésre
  • Megismerheted stressz típusait, hatását a testre, szellemre, érzelmekre
  • Gyakorlatokat végezhetsz szemlazításra, látásjavításra
  • Megtanulod, hogyan kezeld "házilag" a fejfájást önmasszázzsal, és hogyan lazítsd a stressz által befeszült izmokat

Oktató: Makay Mihaéla Feelness tréner